Adaptacyjny interfejs użytkownika w systemach e-commerce.
SZCZEGÓŁOWE OPISY TEMATÓW
System interaktywnego przewodnika po portalu internetowym.
1 semestr:
Analiza typowych problemów na jakie napotyka osoba odwiedzająca duże
portale internetowe (duża ilość informacji, różnorodność prezentowanej
tematyki, wielopoziomowa hierarchiczna struktura odsyłaczy).
Zapoznanie się z różnymi technikami komunikacji pomiędzy człowiekiem
a systemem komputerowym.
Napisanie przykładowych programów umożliwiających przeprowadzenie eksperymentów
z różnymi portalami oraz pomiary "przyjazności" i informacyjności stosowanych
interfejsów.
2 semestr:
Zaproponowanie alternatywnych sposobów prezentacji zawartości portalu,
nawiązujacych do pojęć znanych z życia codziennego np.: geometryczny plan
miasta, szkicowa-topologiczna mapa trzywymiarowego budynku, interaktywna
rozmowa z przewodnikiem po budynku.
Oprogramowanie systemu uniwersalnego przewodnika po zasobach portalu
internetowego wykorzystującego zaproponowane techniki poprawiające informacyjność
interfejsu użytkownika.
Personalizacja usług internetowych na przykładzie serwisu programów
RTV.
1 semestr:
Zapoznanie się z aktualnie dostępnymi serwisami programów RTV,
formatami przekazywania danych, możliwościami zadawania złożonych zapytań
i konfigurowania usług serwisu.
Stworzenie oprogramowania umożliwiającego wyszukiwanie i filtrowanie
informacji według własnych kryteriów.
2 semestr:
Analiza oczekiwań typowych klientów serwisu programów RTV oraz zbudowanie
ich formalnego opisu (modelu oczekiwań).
Zaprojektowanie i zaimplementowanie systemu realizującego serwis programów
RTV z elementami personalizacji oraz konfigurowalności usług zgodnie z
oczekiwaniami klienta.
Inteligentny system wspomagający zarządzanie, współdzielenie i wymianę
informacji w grupie użytkowników systemu komputerowego.
1 semestr:
Studia literaturowe z zakresu systemów automatyzujących zarządzanie
informacją i dokumentami w postaci elektronicznej.
Analiza problemów: wyszukiwania, porządkowanie, śledzenie zmian, rozpowszechniania
i aktualizacji informacji w gupach użytkowników.
Przygotowanie przykładowej aplikacji i przetestowanie systemu "Colony".
2 semestr:
Zaproponowanie własnych mechanizmów wspomagających automatyzację wybranego
aspektu zarządzania informacją.
Opracowanie programu implementującego te mechanizmy do zautomatyzowania
wymiany informacji w grupie studentów studiujących na tej samej specjalności.
Bezpośrednie i pośrednie metody ekstrahowania preferencji użytkownika
w systemach informatycznych.
1 semestr:
Studia literaturowe z zakresu metod modelowania oczekiwań i preferencji
klienta systemów komputerowych.
Zapoznanie się z różnymi metodami automatycznego zdobywania informacji
o kliencie korzystającym z usług systemu komputerowego.
Opracowanie oprogramowania umożliwiającego przeprowadzenie eksperymentów
i przetestowanie wybranych metod.
2 semestr:
Zaprojektowanie własnego systemu ekstrahującego i modelującego informację
o obszarach zainteresowań klientów systemów e-commerce.
Implementacja zaprojektowanego systemu modelowania klientów dla wybranego
sklepu internetowego.
System szybkiej klasyfikacji klientów sklepu internetowego wykorzystujący
technikę tworzenia stereotypów.