Politechnika Wrocławska  -  Wydział Elektroniki  -  Automatyka i Robotyka, studia II stopnia

"Programowanie Systemów Mobilnych"
  AREU 609, Zaliczenie wykładu '2014

Termin               Piątek, 13 czerwca 2014, godz.: 15:15-16:15
Miejsce:            sala wykładowa nr 20 / C3
Prowadzący:    Marek Piasecki

Przykładowe pytania na kolokwium zaliczeniowe:

  1. Omów jakie ograniczenia sprzętowe oraz programowe, są charakterystyczne dla urządzeń mobilnych?
  2. Wymień i krótko scharakteryzuj, osiem najbardziej popularnych platform mobilnych
    w ostatnich trzech latach. Uporządkuj je w kolejności od najbardziej do najmniej popularnych.
  3. Narysuj i objaśnij schemat ilustrujący podstawowy cykl życia aktywności w systemie Android.
  4. Omów funkcje i zastosowania czterech podstawowych składników aplikacji w systemie Android:
    Activity, Service, Broadcast Receiver oraz Content Provider.
  5. Omów ilustrując przykładami, jakie informacje są zawierane w standardowym pliku Manifestu, w projekcie aplikacji Android?
  6. Wymień i omów, jakie układy Layout-ów są najczęściej stosowane podczas projektowania interfejsu użytkownika
    w aplikacjach Android. W jaki sposób jest definiowana ich struktura?
  7. Jakie rodzaje "Menu" są możliwe do wykorzystania w aplikacjach Android?
    Jakie metody należy nadpisać, aby zaimplementować takie menu?
  8. Omów jakie są możliwe sposoby programowej reakcji na zmiany orientacji ekranu (pionowa/pozioma) przez użytkownika?
  9. Jaka jest rola obiektów Intent oraz Intent Filter w systemie Android?
    Jakie są sposoby uruchamiania nowych aktywności oraz wymiany danych/parametrów pomiędzy aktywnościami?
  10. Omów jakie są możliwe sposoby przechowywania/przekazywania danych
    pomiędzy kolejnymi uruchomieniami tej samej aplikacji lub aktywności.
  11. Wymień podstawowe elementy składowe i biblioteki (frameworks) systemu operacyjnego Apple iOS.
  12. Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy językiem programowania Objective-C a językami: C, C++ oraz Java.
  13. Omów rolę architektury MVC w aplikacjach iOS oraz strukturę katalogów i plików standardowego projektu aplikacji iOS.
  14. Omów i zilustruj przykładamia, jaka jest rola elementów: outlet, action, delegate
    podczas programowania aplikacji w języku Objective-C.
  15. Jaka jest relacja pomiędzy systemami Windows 7, Windows Phone 7.* oraz Windows CE?
  16. Jakie techniki programowania oraz jakie rodzaje separacji są promowane przez technologię Silverlight,
    szczególnie w odniesieniu do aplikacji dla systemu Windows Phone?
  17. Co to jest XAML? Wyjaśni jakie są relacje pomiędzy elementami (elements) i właściwościami (properties) XAML.
    Jakie są ich powiązania z elementami programu takimi jak: setter, getter oraz notification?
  18. Jakie rodzaje wielozadaniowości są możliwe w systemie Windows Phone?
  19. Jaka jest rola oraz sposób wykorzystania elementów typu Launcher oraz Chooser, w systemie Windows Phone?
  20. Wymień i omów najbardziej pożądane cechy systemu implementującego bazę danych dla urządzeń mobilnych.