Politechnika Wrocławska
- Wydział
Elektroniki
- Automatyka i Robotyka, studia II stopnia
"Programowanie
Systemów Mobilnych"
AREU 609, Zaliczenie wykładu '2014
Termin
Piątek, 13
czerwca 2014, godz.: 15:15-16:15
Miejsce:
sala wykładowa nr 20 /
C3
Prowadzący: Marek
Piasecki
Przykładowe
pytania na kolokwium zaliczeniowe:
- Omów jakie ograniczenia sprzętowe oraz programowe, są
charakterystyczne dla urządzeń mobilnych?
- Wymień i krótko scharakteryzuj, osiem najbardziej popularnych
platform mobilnych
w ostatnich trzech latach. Uporządkuj je w kolejności od najbardziej do
najmniej popularnych.
- Narysuj i objaśnij schemat ilustrujący podstawowy cykl życia
aktywności w systemie Android.
- Omów funkcje i zastosowania czterech podstawowych składników
aplikacji w systemie Android:
Activity, Service, Broadcast Receiver oraz Content Provider.
- Omów ilustrując przykładami, jakie informacje są zawierane w
standardowym pliku Manifestu, w projekcie aplikacji Android?
- Wymień i omów, jakie układy Layout-ów są najczęściej stosowane
podczas projektowania interfejsu użytkownika
w aplikacjach Android. W jaki sposób jest definiowana ich struktura?
- Jakie rodzaje "Menu" są możliwe do wykorzystania w aplikacjach
Android?
Jakie metody należy nadpisać, aby zaimplementować takie menu?
- Omów jakie są możliwe sposoby programowej reakcji na zmiany
orientacji ekranu (pionowa/pozioma) przez użytkownika?
- Jaka jest rola obiektów Intent oraz Intent Filter w
systemie Android?
Jakie są sposoby uruchamiania nowych aktywności oraz wymiany
danych/parametrów pomiędzy aktywnościami?
- Omów jakie są możliwe sposoby przechowywania/przekazywania danych
pomiędzy kolejnymi uruchomieniami tej samej aplikacji lub aktywności.
- Wymień podstawowe elementy składowe i biblioteki (frameworks)
systemu operacyjnego Apple iOS.
- Jakie
są podobieństwa i różnice pomiędzy językiem
programowania Objective-C a językami: C, C++ oraz Java.
- Omów
rolę architektury MVC w aplikacjach iOS oraz strukturę katalogów i
plików standardowego projektu aplikacji iOS.
- Omów i zilustruj przykładamia, jaka jest rola elementów: outlet,
action, delegate
podczas programowania aplikacji w języku Objective-C.
- Jaka jest relacja pomiędzy systemami Windows 7, Windows Phone 7.*
oraz Windows CE?
- Jakie techniki programowania oraz jakie rodzaje separacji są
promowane przez technologię Silverlight,
szczególnie w odniesieniu do aplikacji dla systemu Windows Phone?
- Co to jest XAML? Wyjaśni jakie są relacje pomiędzy elementami
(elements) i właściwościami (properties) XAML.
Jakie są ich powiązania z elementami programu takimi jak: setter,
getter oraz notification?
- Jakie rodzaje wielozadaniowości są możliwe w systemie Windows
Phone?
- Jaka jest rola oraz sposób wykorzystania elementów typu Launcher
oraz Chooser, w systemie Windows Phone?
- Wymień i omów najbardziej pożądane cechy systemu implementującego
bazę danych dla urządzeń mobilnych.