PLAN ZADAŃ na weekend 6-8 stycznia i ostatni tydzień przygotowań 9-15 stycznia

Zadania na DŁUGI WEEKEND 6-8 stycznia:
  1. Przygotowanie scenariusza / reżyseria prezentacji waszego badawczego projektu SafeDog  (Gosia Plewka)

  2. Rozmowy/wywiady z właścicielami psów i z waszymi rodzicami na temat tego projektu (Wiktoria Tęcza + wszyscy, którzy znają właścicieli jakiś psów)
    - jakie są największe problemy z "pilnowaniem" psów, tzn. monitorowaniem ich zachowań w domu, ogrodzie, podczas spacerów
    - czy byliby zainteresowani zakupem jakiegoś breloczka czy nowoczesnej obroży wspomagającej opiekę nad psem
    - jaki powinien być maksymalny (akceptowalny) koszt takiego urządzenia
     
  3. Przygotowanie się grupy ekspertów od istniejących systemów monitorowania psów
    >>> Mikołaj Miążek, Szymon Wieczorek, Krzysztof  Żurawicki
    - ile jest takich systemów, jak się nazywają, kto je produkuje?
    - jakie są podstawowe funkcje/możliwości oferowane przez te systemy?
    - ile kosztują, gdzie można je kupić?
    - jakie są trzy naważniejsze zalety?
    - jakie są trzy najpoważniejsze wady?

  4. Przygotowanie się grupy ekspertów od pomysłu na wykorzystanie technologi Bluetooth Low Energy
    do zbudowania (taniego ale nowoczesnego) breloczka/kolczyka/obroży wspomagającej monitorowanie psów
    >>>  Michał Bernacki-Janson, Bartek Gawryszuk, Łukasz Orski
    - jak działają boje-nadajniki  (Beacon) wykorzystujące BLE?
    - w jaki sposób można by je wykorzystać do długoterminowego monitorowania pozycji/obecności psa
          > w różnych pomieszczeniach w mieszkaniu, żeby nie wchodził tam gdzie nie powinien?
          > w otoczeniu mieszkania (np. ogrodzie, w pobliżu domu, żeby nie uciekł)
          > w otoczeniu właściciela podczas spaceru (np. w parku, żeby się nie zgubił)
          > do indentyfikacji obcego psa, który się niewłaściwie zachowuje (np. szczeka, gryzie, atakuje ludzi i inne psy)
    - jaki jest zasięg nadawania, czas działania na baterii?
    - ile kosztują takie nadajniki, kto je produkuje, gdzie można kupić?
    - co musiałoby wchodzić w skład takiego systemu:
          > breloczki/obroże BLE?
          > aplikacje na smartfony wykrywające obecność psów w pobliżu właściciela?
          > detektory wykrywające obecność breloczków/psów w pomieszczeniach, w ogrodzie?
          > witryny WWW do zgłaszania zagubionych psów
          > witryny WWW do zgłaszania miejsc i zbudowania mapy (pozycji geograficznych) czy adresów, gdzie są agresywne psy
    - jakie byłyby trzy naważniejsze zalety obroży BLE ?
    - czy są jakieś wady takich obroży (w porównaniu do istniejących systemów obroży bazujących na lokalizacji z GPS)?


PONIEDZIAŁEK 9 stycznia:
  1. O godzinie 15:00-16:00 spotykacie się w sali 3.10 aby przygotować prezentację konkursową projektu (na czwartek/piątek/niedzielę)
  2. Ja mam w tym czasie  wykłady dla studentów, salę 3.10 otworzy wam dr Paweł  Rogaliński
  3. Gosia prezentuje propozycję scenariusza prezentacji, który opracuje przez weekend
  4. Michał, Wiktoria, Szymon i Krzysztof prezentują swoje pomysły na treść plakatu
  5. Jeżeli będą propozycje poprawek, to wspólnie ustalacie końcową treść plakatu i prezentacji
  6. Koniecznie zróbcie sobie zdjęcie całego zespołu na tle makiety i "twórczego nieładu" z pracowni 3.10
    (o zrobienie zdjęcia poproście pana Pawła)
Uwaga: sprawdziłem, że niestety zasady konkursu FLL "strongly recommend" żeby nie przyprowadzać zwierząt na konkurs.
Więc nici z naszego pomysłu na uatrakcyjnienie prezentacji. Musimy zabrać pluszaka albo ktoś zagra rolę psa.
Ale może pani dyrektor zgodzi się na obecność psa, podczas czwartkowej prezentacji w szkole i zrobimy wtedy zdjęcie na plakat.


WTOREK-ŚRODA:
  1. Osoby wybrane do prezentacji treści projektu i plakatu na konkursie przygotowują (uczą się na pamięć i ćwiczą) swoje role.
    Tą grupą kieruje Gosia.
  2. Pozostali  pomagają w wykonaniu plakatu (albo tradycyjny bristol z przyklejanymi zdjęciami/napisami, albo projekt elektroniczny + wydruk na ploterze)
    Tą grupą kieruje Mikołaj.

CZWARTEK 12 stycznia:
  1. Spotykamy się o 12:35 w holu przed sekretariatem i przygotowujemy prezentację
  2. Na godzinę 12:45 zapraszamy uczniów, nauczycieli i panią dyrektor
  3. Godz. 12:45-12:55 prezentujecie wasz plakat i pomysła na projekt badawczy przed całym audytorium
  4. Po prezentacji, odpowiadacie na ewentualne pytania od widzów
    oraz zbieracie informacje czy ludzie są tym zainteresowani
    (imiona/podpisy na liście osób uważających, że warto zainwestować w projekt o takiej tematyce)
    W międzyczasie robimy zdjęcia i nagrywamy krótkie filmiki z rozmów. 


PIĄTEK 13 stycznia:
  1. O godzinie 15:15 powtarzamy jeszcze raz czwartkową prezentację w sali 3.01 dla uczestników zajęć z robotyki dla 1 klas gimnazjum
    Fot1, Fot2, Fot3, Fot4, Fot5, Video
  2. Odpowiadamy na pytania, robimy zdjęcia, zbieramy podpisy.


SOBOTA 14 stycznia:
  1. Ostatnie spotkanie przed konkursem w godzinach od 9:00 do 12:00 w sali 3.01
  2. Ostatnie poprawki konstrukcji i oprogramowania robota
  3. Ostatnie poprawki plakatu
  4. Ostatnia próba prezentacji projektu
  5. Spakowanie do pudeł wszystkich robotów, zapasowych klocków i wszystkich innych rzeczy potrzebnych podczas konkursu
      

NIEDZIELA 15 stycznia:


Ostatnia modyfikacja: 2017-01-06